TEVRAT’TA MEHDİYET DÖNEMİNE İŞARETLER

İsrail halkıyla ve Yahuda halkıyla YENİ BİR ANTLAŞMA yapacağım günler geliyor.” diyor Rab, “Atalarını Mısır’dan çıkarmak için ellerinden tuttuğum gün onlarla yaptığım antlaşmaya benzemeyecek…” (Yeremya, 31:31-32)

Tevrat’ın Yeremya bölümünde geçen bu sözün içinde yer alan “yeni bir antlaşma” ya da diğer bir deyişle “yeni bir ahit” vurgusunun Hıristiyanlığa işaret etmediği açıktır. Nitekim Hıristiyanlık üçleme düşüncesi içerisinde tevhid inancından uzaklaşmış, Allah’ın razı olmadığı bir çizgiye gelmiştir. Bu nedenle bu ifadenin Hıristiyanlığa ve İncil’e bakmadığı kolaylıkla söylenebilir.

Dolayısıyla İsrail halkıyla ileri bir tarihte yapılacağı belirtilen bu yeni anlaşmanın Hıristiyanlarla değil, Müslümanlarla yapılacağı anlaşılmaktadır. Burada geçen yeni ahit ise Kuran’dır. Doğrusunu Allah bilir.

“Bundan böyle kimse komşusunu ya da kardeşini Rabbi tanıyın diye eğitmeyecek. ÇÜNKÜ KÜÇÜK BÜYÜK HEPSİ TANIYACAK BENİ” diyor Rab. “ÇÜNKÜ SUÇLARINI BAĞIŞLAYACAĞIM, GÜNAHLARINI ARTIK ANMAYACAĞIM.” (Yeremya, 31:34)

Tevrat’ın Yeremya bölümündeki bu sözde geçen “Çünkü küçük büyük hepsi tanıyacak Beni” ifadesi de bütün İsrail halkının toplu olarak iman edeceği bir döneme işaret etmektedir. Bu dönem Peygamber Efendimiz (sav)’in müjdelediği Ahir Zaman’dır. Nitekim Peygamberimizin (sav) hadis-i şeriflerinde bütün Yahudilerin Ahir Zaman’da iman edecekleri ve Müslüman olacakları haber verilmektedir. Üstelik “Bundan böyle kimse komşusunu ya da kardeşini Rabbi tanıyın diye eğitmeyecek” ifadesi de yine Ahir Zaman’ın bir özelliğine işaret etmektedir. Zira belirtilen vakit geldiğinde Yahudilerin tamamı hiçbir baskı altında olmaksızın, tamamen kendi rızalarıyla, isteyerek Müslüman olacaklardır. Sözün devamındaki “Çünkü suçlarını bağışlayacağım, günahlarını artık anmayacağım” ifadesi de Yahudilerin Müslüman olacakları haberini destekleyen bir başka ifadedir. Nitekim iman edip salih amellerde bulunulması halinde Allah’ın geçmiş günahları bağışlaması İslam’da yer alan bir kavramdır.

R0334

Scroll Up